Karla is commercieel manager bij SilverCloud. Bij SilverCloud komen haar twee passies, de zorgsector en techniek, perfect samen. Hierdoor is ze de spin in het web binnen Silvercloud en kent de producten en diensten, waaronder Realtime lokalisatie, als geen ander. Zij is degene die je moet hebben om vraagstukken in klare taal te beantwoorden.

“Ik bezocht vroeger vaak mijn oma en zag daar van dichtbij hoe het eraan toe gaat in de (ouderen)zorg. En mijn zus is werkzaam in de zorg. Van haar kreeg ik veel verhalen mee. Onder andere die twee invloeden zorgden ervoor dat ik graag iets voor de maatschappij, lees ‘de zorg’, wilde betekenen. Maar ik ben niet in de wieg gelegd om als zorgmedewerker aan het bed te staan. Die betekenisgeving moest ik dus op een andere manier zoeken.”

De ultieme combinatie: zorg en IT

Die kans diende zich in 2018 aan toen SilverCloud het bedrijf Brainwork, waar Karla sinds 2008 werkte, overnam. Daarmee kwam SilverCloud Zorg IoT op haar pad. “Ik hield altijd van computers. Daarom vragen familieleden mij nog steeds vaker om hulp als hun computer niet doet wat ‘ie moet doen”, lacht ze. “Tijdens mijn werk luisterde ik graag naar de techneuten en probeerde te begrijpen waar ze het over hadden”, herinnert Karla zich. “Als eerste aanspreekpunt voor klanten bij Brainwork probeerde ik soms het technische probleem eerst zelf op te lossen voordat het bij de techneuten terechtkwam, ook al paste dat niet in mijn toenmalige functie. De combinatie van het klantcontact en de techniek vond ik fijn. Met de oprichting van SilverCloud Zorg IoT werd het klantcontact, de techniek, maar ook de passie voor de zorg gecombineerd. Zo werden mijn twee grootste interesses gecombineerd en kan ik, op een andere manier dan mijn zus, toch die maatschappelijk toegevoegde waarde leveren’, vertelt Karla.

Dé vraagbaak voor RTLS

“Doordat ik de zorgsector van dichtbij kende, zag ik al snel welke voordelen een oplossing als RTLS kon bieden voor voor zorgmedewerkers, zorgmanager en cliënten. Dankzij mijn ervaring met klantcontact kan ik nu IT-zaken duidelijk en begrijpelijk uitleggen aan klanten”, vertelt Karla.

Door deze vaardigheid is Karla dé vraagbaak over alles wat RTLS-gerelateerd is. Zo geeft ze webinars, demonstraties en voorziet ze mensen op beurzen van informatie. Maar ook onderhoudt ze het contact met stakeholders, zoals managers van zorginstellingen, die geïnteresseerd zijn in de RTLS-oplossing. Daarbij staat altijd één ding voorop: ze legt niet alleen het technische verhaal uit maar kan ook direct de koppeling maken naar wat je er in de praktijk aan hebt. “Ik kan ze helder de meerwaarde van RTLS uitleggen. Zo kan ik iets betekenen voor de zorg, de maatschappij en de toekomst van beide.”

Enthousiasme voor het vak

Dat maatschappelijke belang is één van de drijvende factoren voor het enthousiasme waarmee Karla haar werk doet. “Werk is mijn leven”, lacht ze. “De medewerkers die daadwerkelijk aan het bed van de cliënt staan, zoals mijn zus, hebben een fysiek zware baan. Als we hen dan op deze manier kunnen ontlasten is top. Dan hoor ik terug dat een cliënt heeft aangegeven het prettig te vinden dat ze minder vaak gestoord worden op hun kamer of dat ze sneller worden geholpen. Dan denk ik echt ‘YES! We voegen echt iets toe. Zo kunnen mijn zus en ik allebei op onze eigen manier iets toevoegen aan de kwaliteit van de zorg.”

Meer lezen over RTLS? Lees dan hier de laatste blogs. Of benieuwd naar wat RTLS voor jouw instelling kan betekenen? Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.