TOPdesk wordt door veel zorginstellingen gebruikt als servicemanagementsysteem en als applicatie voor hulpmiddelenbeheer. Als je dan ook gebruik wil maken van een RTLS-oplossing, is het wel zo handig als deze technologie integreerbaar is met een van de meest gebruikte assetmanagementsysteem. Om zoveel mogelijk rendement uit de RTLS oplossing te halen, is het belangrijk dat zorginstellingen en technologiepartners op een consistente en eenduidige manier informatie updaten, uitwisselen en toegankelijk maken.

Deze samenwerking begint met het begrijpen van de unieke uitdagingen waarmee elke instelling wordt geconfronteerd. Door onze eigen ervaringen met de zorgsector, en uitgebreid onderzoek, begrijpen we het belang en de meerwaarde van een goede integratie. Dit begrip vormde de basis voor onze animatie, waarin we de voordelen van de TOPdesk en RTLS integratie verder uitdiepen en de meerwaarde voor de zorgsector extra in de schijnwerpers zetten.

Het belang van hulpmiddelenbeheer

Goed hulpmiddelenbeheer is van belang om zoveel mogelijk rendement uit je RTLS-systeem te halen. Op deze manier weet je precies wat de staat, hoeveelheid, voorraad en kosten rondom medische apparatuur en hulpmiddelen is. Om dit voor zorginstellingen en ziekenhuizen goed te regelen, moeten er echter nog enkele stappen gezet worden. Wij zijn namelijk tot een aantal conclusies gekomen:

  • Bij veel zorginstellingen en ziekenhuizen moet er nog een BLE infrastructuur ingericht worden
  • Er moet vervolgens een bedrijfsbreed beleid komen gericht op het complete beheer van hulpmiddelen
  • TOPdesk wordt in veel gevallen gebruikt als applicatie voor hulpmiddelenbeheer
  • Daarnaast zijn er welllicht meer integratiemogelijkheden voor bestaande systemen nodig en daarom hebben we ook mogelijkheden om het RTLS systeem te integreren met Afas, Ultimo, en PowerBI, of elk systeem dat ‘open’ is.

Bij het ontwikkelen van de integratiemogelijkheden, hebben we erop gelet dat de data in beide richtingen gesynchroniseerd kan worden. Neem bijvoorbeeld een tillift. De locatie hiervan kan doorgegeven worden aan TOPdesk, maar vanuit TOPdesk kan ook de laatste onderhoudsinformatie van deze tillift worden verstuurd. Zo heb je altijd toegang tot de data die je nodig hebt en zijn alle systemen up to date.

Eigen inspraak

Het is belangrijk dat de integratie past binnen de zorgorganisatie. Daarom kijken wij samen met de organisatie hoe de koppeling het beste past binnen de aanwezige systemen en infrastructuur. Wij adviseren daarnaast over onze eigen best practises op het gebied van uitvoering, support en doorontwikkeling. Zo zorgen we samen voor het beste resultaat en een naadloze integratie.

Bekijk vooral de animatievideo om meer te weten te komen over de integratie tussen TOPdesk en RTLS of neem contact met ons op als je er klaar voor bent een RTLS pilot op te starten. Wij komen graag bij je langs om de mogelijkheden te bespreken.